18 toukokuuta 2012

Perhefiilistelyä

Mulla on ollu ihan älyttömät fiilikset tosta perheen saamisesta lähtien. Miksei sitä ennenkin mutta nyt varsinkin! Oon lähetelly jonkun verran sähköpostia perheen äidin kanssa, mutta lähinnä oon jutellu fabossa mun tulevan pikkusiskon kanssa. Tiiän jo vaikka mitä niistä ja silti mulla on mielessä kymmeniä kysymyksiä jota haluun ehottomasti tietää perheestä, koulusta ja asuinpaikasta. Kaikki tulee olemaan niin uutta ja ihmeellistä!

Nyt muutamii faktoja mun host-perheestä! Sisko on siis vuoden ja kuukauden mua nuorempi ja saan mennä sen kanssa samalle luokalle, lukion ekalle, jos haluun ja ne kysyy AFS:ltäki mitä se suosittelee. Perheen isä, poika ja tyttö harrastaa THRIATHLONIA eli pyöräily+juoksu+uinti ja isä ja äiti juoksee lisäks vaatimattomasti maratoneja. Jos tuolla perheessä tulee 15 kg vaihtarikiloja ni se on sit kovan työn takana! Niillä on cairnterrieri Bounty ja kissa Ebly :) Kaikilla on omat huoneet eli vissiin ihan normaali talo. Koulumatka on kymmenen minuuttia kävellen ja koulussa saan valita linjan tiede/talous/kielet/kirjallisuus ja satavarma valinta on kielet!

Tää perheen kaa keskustelu on myös ihan tosi hyvää ranskan harjotusta ja hyvin ne tuntuu mua ymmärtävän tai sit vaa esittää hyvin.... Tässä todiste ;)

11 mai
K: J'essaie écrire sans utiliser la dictionnaire. :)
- ahah! Ce ne dois pas être facile mais franchement tu parle très bien le français déjà!
eli suomeks: sanoin että yritän kirjoittaa käyttämättä sanakirjaa, johon host sisko: "se ei tuu
olemaan helppoa mutta rehellisesti sanottuna puhut jo nyt tosi hyvää ranskaa!". Tällanen saa kyllä hymyn naamalle =)

JA kaupungin ilmasto vaikuttaa ihan trooppiselta tähän Suomen toukokuun +8 säähän!
Lunta voi olla mutta ei tietenkään saman verran ku täällä. Ja kattokaa toukokuusta lokakuuhun lämmintä :) AVERAGE SNOW DAYS 2 !

5 kommenttia:

  1. päätin tulla seuraa sun blogii ku oon siis itekki lähös Ranskaa vaihtoo mut YFUn kaut nii kiva lukee vähä miten muilki menee:) luin tost aikasemmast tekstist sun hostperheest ja kuullostaa toki kivalt, ihanaa ku on sisaruksii :D mulki ittelläni on kyl blogi, mut en oo viel iha 100% alottanu kirjottaa sitä :)
    http://matildaranskassa.blogspot.com/

    VastaaPoista
  2. hei kivaaa =)=) ! tervetuloo lukijaks (; ymmärrän, en mäkää viel ihan 100% tietenkää kirjota ku ei oo nii paljo asiaa viel... munki mielest kuulostaa tosi kivalta, toivon että se on sit todellisuudessaki! pidetää yhtä hei RANSKA-VAIHTARIT! (;

    VastaaPoista
  3. todellaki pitäis pitää yhteyt, varsinki jos asuu jossain lähiseuduil toisen suomalaisen kaa, ettei missää toisel puolen ranskaa :D koska mä luulen et se on ihan virkitävää puhuu välil suomee ja vaihtaa kokemuksii :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D joo ja onhan onneks järjestötapaamisii. Oliks sul viel perhettä?

      Poista
  4. Heippa! Ite oon lähössä kans Ranskaan ja sain hetki sitten tietää host-perheen! Kaipailisin nyt vähän vinkkejä kuinka alottaa yhteydenpito heidän kanssaan. Skypeä minulla ei vielä ole, mutta olen ollut jo sähköpostiviestin verran yhteyksissä heihin. Mistä asioista aloit esim. itse puhumaan perheen kanssa? :)

    VastaaPoista

Bisous!