20 kesäkuuta 2014

Allez les bleus!

Allez les bleus on kannustushuuto vähän kuin Hyvä leijonat! Kuten kuvasta näkyy, fudiksen merkeissä mennyt nää viime päivät. Siihen alkaa tottua, porukassa se on ihan kivaa oikeastaan jopa melkein. Ollaan oltu (täpötäydessä) SportsBarissa. Siellä jaettiin sellasia kasvomaaleja mitkä tekee suoraan Ranskan lipun, kätsyy! Mulla ei ollut ääntä ton Ranska-Honduras matsin jälkee sunnuntaina hah! 

En ollut ikinä nähnyt ton asteista ranskalaista nationalismia, koska en oo esim ollut 14. heinäkuuta eli Ranskan kansallispäivänä Ranskassa. Ootan oikeen innolla että Ranska pääsee pitkälle ja toi meno vaa kovenee..


Muutenkin on ollut rentoo tässä, työt hoituu sivussa ja sosiaalinen elämä ykkösenä. Täällä on ihan sairasta jengiä, yks päivä esim oltiin tos kuumuudessa vesisotaa.. Tässä Disney-residenssissä on maailman helpointa tutustuu uusiin ihmisiin, se on niin parasta. Tosin meil on tullu jonkinasteinen porukka täs viime aikoina ja niitten kaa ollaan aika lailla kaikki vapaa-aika oltu tässä noin pari viikkoa.


Mitä enemmän porukkaa tuntee sitä vähemmän nukkuu, siltä on nyt tuntunut. Iltavuorossa eilen kun 1:14 pääs kotiin olin niin taju kankaalla ettei tullu mieleenkään enää lähtee jatkamaan mihinkään vaan suoraan syöksyin kotiin. Kämppiksen kanssa nähään aika vähän kun on vuorot ihan ristiin, sitten kun toinen on väsynyt ja nukkuu toinen on bilettämässä ja päinvastoin.

Siihen liittyen, sen kanssa nähäänkin jatkossa vähän enemmän koska sain eilen, en tiedä onko hyviä vai huonoja uutisia, tietää että VAIHDAN TYÖPAIKKAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mullahan on siis kaks kuukauden sopimusta. Yleensä täällä on kolmen kuukauden yhtäjaksoiset sopimukset näin kesäks mutta kun koulu nyt rajoittaa niin pahasti mun muuta elämää nii ne pääty tällaiseen ratkaisuun, onneks. Ne on peräkkäin ilman taukoja mutta joka tapauksessa kaksi erillistä sopimusta. Näinpä ihmeteltiin työkaverien ja pomon kanssa kun mua ei näkynyt työvuorolistassa ja pomohan lähti sitä sitten selvittämään ja löysi että mä vaihdan 28. päivä toiseen liikkeeseen. Vedettiin läppää että sain potkut mutta oikeesti näin luki kaikissa papereissa mitkä oon kyllä nähnyt mutta eihän sitä ymmärtänyt ekana päivänä varsinkin kun ei kauppojen nimet sanonu mulle mitään ja toisekseen meillä on yhteensä neljä kauppaa tässä nykyisessä "kompleksissa". Vaihdan ihan viereiseen kauppaan, Disneylandin sen itse puiston isoimpaan kauppaan, Emporiumiin. Mun kämppis ja tyyliin kaikki on siellä töissä.

Tietty harmittaa jättää tää ihana tiimi, mutten voi myöskään sanoa että ois jotenkin tosi rutinoitunut siihen koska takana on vasta kuukausi täällä. Työhän itsessään on samaa paitsi kolme kertaa kovempitempoista koska se kauppa on ISO ja siellä on PALJON asiakkaita. Se on ihan samoilla kulmilla tosiaan kuin nykyiset neljä kauppaa missä oon, onneks, koska on tosi kätevä ettei tarvii ottaa esim Disneylandin työntekijöille varattuja pikkubusseja töihin menoon (toiselle puolelle puistoa). Siis ihan sisäänkäynnin lähellä ja mikä tärkeintä, lähellä kaikkia työpaikkaravintoloita....... Uudet haasteet odottaa siis loppukuusta. Meen tänään tapaamaan mun uusia tiiminvetäjiä ja katsomaan vuorolistoja. Ainiin, mulla vaihtuu entistä seksikkäämpään asuun työasu, sellainen oikein 50-luvun kotirouvan roosanvärinen hame ja kukkapaita. Cool!





Tässä ei oo mitään ihmeellistä ollut viime aikoina. Lauantaina käytiin Pariisissa taas kun kerran ilmaiseks pääsee, ihan vaan tyyliin viis tuntia perillä poitsujen kaa. Kunnon turisteilua kans tällä kertaa, kierrettiin Eiffel-tornia lähinnä.. Sitten tän viikon vapaat, tiistai ja keskiviikko sujui ihan relatessa. Vähän myös urheilua ja ennen kaikkea shoppailua! Keskiviikkona oli yhden uuden laitteen (mulla on vaitiolovelvollisuus!) avajaiset henkilökunnalle eli ensimmäisten joukossa testattiin se ja oli tosi hauska kyllä. Samalla Disney tarjos meille huikeen lounaan siis ihan mahtava kunnon ranskalaiset juustot ja leivät ja alkuruuat ja kaikki jälkkärit ja ja ja! 




Käytiin vähän kaupoilla toisessa kylässä, ja tietty täs super isossa ihan vieressä olevassa Val d'Europe -keskuksessa. Siellä on 160 kauppaa. Kyllähän taas jotain löytyi, ihanaa kun jossain on kesä niin kesävaatteita on kiva ostella! Käytiin myös herkuttelemassa kunnon ranskalaisilla galette-nimisillä täytetyillä letuilla ja mutkien kautta ja taidolla saatiin myös ilmainen jälkkäri. Ollaan kyl huikee tiimi!





Joku päivä tässä lähettiin myös seikkailemaan kun etsittiin postia, tällä yhellä oli kirje siellä ja oli kyllä työn ja tuskan takana löytää sinne! Kysyvä ei tieltä eksy, niinhän sitä luulis mutta kun on niin pikkuinen kylä ettei siellä liiku kukaan, keneltäs meinasit kysyä? Vihdoin löydettiin 10v poikia ja neuvoi tietty ne meille väärän suunnan. Niinkun ihan vastakkaisen. Sitten nerot kysyttiin joltain autoilijalta ja eiköhän se ollutkin just tulossa postista missä oli töissä ja sehän meidät sinne heitti! Taas oltiin nii ylpeitä ku selvittiin sinne!


Toi postissa käyminen sujui yllättävän kivuttomasti, siellä ei ollut jonoa ja saatiin kuin saatiinkin se kirje mutta kyllä muuten oon saanut todella elää tän kuuluisan ranskalaisen byrokratian........... Palkkaa en varmaan tuu ikinä saamaan, sen ne mun kymmenen visiittiä palkkatoimistossa on osoittanut. Ensinnäkin mun piti hankkia joku ***** virallinen pankkitodistus mitä täällä aina jaellaan, no, lopulta sitten otin screenshotin mun nettipankista missä luki just et se on mun tili ja mikä IBAN yms. Okei, vihdoin se suostui kovan ruinaamisen jälkeen sen tulostamaan (eihän mulla missään oo tulostinta täällä!) ja sanoi että on jo liian myöhä (2 viikkoa ennen) saada tilille tän kuukauden palkka. Shekkiä pukkaa. voihan ***** !!!!!!!!!!!! Sanoin vaan että milläs mä sen shekin hoidan kun Suomessa niitä ei ole olemassa, no, voi olla mahdollista että kovalla työllä saan sen rahaksi jossain, kiva ottaa neljänumeroinen summa käteisellä, yritän kuitenkin taistella (tietty siihen menee kolme tuntia VÄHINTÄÄN) sen mun tilille. En voi sanoin kuvata sitä turhautumista mitä näitten toimistot mussa saa aikaan. Ja kaikissa muissakin. On Suomessa kaikki tällainen vaa niin paljon helpompaa.

Siinä mun byrokratiatilitys! Nyt kun noi vapaapäivät osuu tolleen arkipäiville usein, mistä kyllä tykkään siitäkin lukuunottamatta sitä ettei voi ilmaiseks metroilla koko Pariisin alueella, viikonloppu menettää merkityksen. Samoin se että joka päivä on täällä pikkulauantai eli bilepäiväkään ei katso kalenteria! Aika vapaata siis on, ihan fiiliksen mukaan mennään. Siispä teille kaikille oikein hauskaa juhannusta, mä raadan puol kahteen töissä ;) pus!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Bisous!