12 syyskuuta 2012

Kotona






 

 
 



 

Oon ollut taalla kaks paivaa ja kotiutuminen sujuu hyvin. AFS jarjesti heti junan perille saapumisen jalkeen "piknikin", istuttiin kylla ihan tuoleilla, nuortenkeskuksessa isantaperheille ja vaihtareille jotka on meidan alueella. Se oli tosi kiva ja kaikki oli iloisella mielella. Kun oltiin astumassa junasta mun kadet ihan tarisi kun ootin niin paljon! Heti ekasta hetkesta synkkas perheen kanssa hienosti - vastassa oli host-perheen sisko, veli, veljen tosi mukava vuoden mua vanhempi tyttoystava ja aiti ja isan nain illalla vasta koska meidan kylassa oli thriathlon kisat ja se oli siella toissa. Thriathlon on naille tosi kova juttu ja ne kisat vetaa paljon porukkaa ympari Ranskaa tulee ihmisia ja tormasin siella yhteen suomalaisenkin!

Perhe oli tosi otettu mun tuliaisista - tuntuu etta oli just oikeat ja sopivasti. Mariskooli on heti kaytossa ja pian syodaan yhdessa hapankorppua ja katselen kun ne maistaa salmiakkia.. Taa talo on tosi iso ja kiva, varmaan 170 neliota ja mun huone on kuten kuvista nakyy sisustettu natiksi ja oon jo asettunut taloksi. Perhe oli tulostanut meidan perhekuvan seinalle, sopot!

Ne antoi mulle suklaata ja alueesta ja meidan kaupungista kaksi kirjaa ja sisko antoi ihanan korupuun! Tuli kayttoon heti koska mulla ei ollut niille paikkaa.

Koulu tuntuu aika tutulta jo ja kaikki on tosi ystavallisia ja avuliaita. En ymmarra kuin enkunopettajan ranskaa kunnolla niin en voi tehda muistiinpanoja joten katson ne muilta nyt aluksi. Kirjoitettua ymmarran paremmin ja jos vaan puhuu normaalisti eika tosi nopeasti niin hyvin menee perille. Matikka on helpointa ja tuntuu kivoimmalta enkun lisaksi koska ne on helpoimpia - enkuntunneilla opettelen tietty ranskaa enkun kautta! Mua luullaan koko ajan saksalaiseks tai norjalaiseks!

Taas oli paljon asiaa, myohemmin lisaa! Pitakaa kivaa kylmassa Suomessa, ens kerralla kerron erilaisista tavoista joita loytyy paljon jo parissa paivassa.

5 kommenttia:

  1. Kyllä siellä kelpaa olla, varmaan pääset kokkailemaan suomalaista ruokaa joskus. -Lea

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kylla kelpaa joo! teen ehka jo tana viikonloppuna korvapuusteja koska naa on ihan innoissaan! terkkuja

      Poista
  2. Hyvältä vaikuttaa olot :) !
    Mut, eihän täällä Suomessa kylmä ole... jopa 15-18 asteen päivälämpötiloja ollut tällä viikolla
    - Mami

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. vähä kivan näkönen talo ! :D hihi kerro sit miten ne reagoi salmiakkiin

      - onerva

      Poista
    2. taalla 25 tanaan kylla voittaa !!! terkut

      Poista

Bisous!